نگاشته شده توسط: IMAN | دسامبر 24, 2013

227 تن بر اثر آلودگی هوای تهران جان خود را از دست دادند/2500 نفر نیز در مراکز درمانی بستری شده اند

روزنامه شهروند در تیتر یک شماره سوم دی‌ماه گزارش داده است که «هوای پایتخت و کلان‌شهرها در شرایط بحران» قرار دارد و به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران «۲۲۷ تن بر اثر آلودگی هوا» در پایتخت جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته این روزنامه، «ذرات معلق کمتر از ۵٫۲ میکرون که از یک‌شنبه همچنان در حال افزایش در هوای تهران هستند و ریه‌های پایتخت‌نشینان را می‌سوزانند» و قرار است اگر هوا از مرحله اضطرار گذشت و «اضطراری‌تر شد، طرح زوج و فرد هم اجرا شود، اما اجرا شدن طرح زوج و فرد تاکنون در کنترل آلودگی هوا موثر نبوده است».

روزنامه شهروند از قول رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در نشست هم‌اندیشی با دبیران شورایاری‌های محلات مناطق نوشته است: «طبق آمارهایی که وجود دارد، ۲۲۷ شهروند تهرانی جان‌شان را به دلیل آلودگی هوا از دست داده‌اند.»

رحمت‌الله حافظی همچنین از «بستری شدن ۲۵۰۰ نفر از شهروندان تهرانی در مراکز درمانی» به عنوان یکی دیگر از «معضلات ناشی از آلودگی هوا و تخریب محیط زیست» یاد کرده و گفته است که «باید بخش حاکمیتی کشور یعنی قوای سه‌گانه مجریه، مقننه و قضائیه وارد عمل شده تا برای رفع این دغدغه تدبیری اساسی اندیشیده شود».

رضا دهقان‌پور، رئیس اورژانس تهران، نیز به روزنامه شهروند گفته است: «اورژانس پیش‌بیمارستانی هستیم و از تعداد افرادی که به علت مشکلات ناشی از آلودگی هوای تهران دچار مشکل شدند، اطلاع دقیقی نداریم اما به خاطر پایداری هوا در این هفته، از روز یک‌شنبه، به دلیل افزایش آلودگی هوا و شرایط نزدیک به اضطرار، در پنج میدان شهر، میدان‌های خمینی، تجریش، راه‌آهن، آزادی، انقلاب اقدام به استقرار اتوبوس آمبولانس از ۹ صبح تا ۱۷ عصر کردیم که در این میادین اتوبوس‌ها تا روز جمعه مستقر هستند.»

رئیس اورژانس تهران همچنین گفته است: «مردم نیز باید بدانند که ما هفته آلوده‌ای را در پیش داریم و تا جایی که می‌توانند از خانه خارج نشوند.»

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، نیز درباره آلودگی هوای تهران به روزنامه شهروند گفته است: «به هر حال زمانی که شاخص آلودگی از ۱۰۰ بالاتر می‌رود و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ را نشان می‌دهد، آلودگی هوا جدی و خطرناک است، و روز یک‌شنبه این عدد به ۱۵۷ رسید که شرایط خطرناکی را نشان می‌داد.»

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین گفته است: «دیگر درمان‌های آنی و گیر و گرفتاری‌های هوا حتی با تشکیل کمیته اضطرار نیز حل نمی‌شود، و راه ‌حل‌های کمیته اضطرار تنها برای چند روز شاید موثر باشد و نه بیشتر و ما باید اقدامی جدی انجام دهیم.»

روزنامه شهروند از قول محمد حقانی نوشته است: «مشکل آلودگی هوا باید ریشه‌ای حل شود. دولت باید به وظیفه‌اش عمل کند. از حالا تمهیداتی اندیشیده شود تا چند سال دیگر به نتیجه برسد.»
1

2


پاسخ

  1. بنزین غیر استاندارد تولید داخل مسبب این آلودگی وحشتناک است. اما ظاهراً سلامت مردم هیچ ربطی به منافع ملی ندارد. باید تولید بنزین غیر استاندارد ممنوع شود.


بیان دیدگاه

دسته‌بندی